Elke Algemene Ledenvergadering kwam dezelfde frustratie naar voren: ondernemers vonden de communicatie binnen het Stadshart niet goed genoeg. Dat was lastig om te horen, want als communicatieteam deden we er alles aan om iedereen op de hoogte te houden. Maar we liepen telkens tegen dezelfde problemen aan.
Een nieuwsbrief? Tegen de tijd dat we genoeg input hadden verzameld, was het eerste bericht alweer achterhaald. Bovendien raakte hij vaak kwijt in de overvolle inboxen van ondernemers. Whatsapp? Te onoverzichtelijk. Belangrijke updates verdwenen tussen de dagelijkse stroom aan berichten.
We moesten iets beters vinden. Na uitgebreid onderzoek hebben we daarom gekozen voor Chainels als nieuw communicatieplatform. Dit werkt als een besloten community, vergelijkbaar met Facebook en LinkedIn, maar dan speciaal voor ondernemers. Via de website en app kunnen we makkelijk overleggen, nieuws delen en belangrijke updates geven.
Vanaf nu vervangen we de Mailchimp-nieuwsbrief door Chainels. En de eerste resultaten? In de eerste week zien we al volop interactie. We zijn blij met deze stap en kijken ernaar uit om samen Stadshart Woerden nog sterker te maken!